כנסי אימהות ברחבי הארץ בשיתוף מכבי שירותי בריאות

    עפר גדנקן No Comments on כנסי אימהות ברחבי הארץ בשיתוף מכבי שירותי בריאות
    14:32
    08.05.24
    איתי גדסי No Comments on הצפון הופקר: רק 5.3% מתקציב המיגון מומש בפועל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מכבי שירותי בריאות במרחב רחובות ממשיכה להעמיק את שיתופי הפעולה עם הציבור בקידום יוזמות שונות למען הקהילה והטמעת אורח חיים בריא בקהילה, והשבוע הייתה מכבי שותפה לערב האמהות השנתי שערכה רשת הגנים של "אגודת ישראל" ברחובות בסימן "שותפים".

    בטקס, שהתקיים באולם 'בית העם', השתתפו מאות מנשות רחובות, אשר שמעו בין היתר הרצאות חינוכיות מקיפות והמלצות חשובות לבריאות והטמעת אורח חיים בריא בחיי היומיום. במהלך הערב נשאה דברים גם סגנית מנהלת מרחב רחובות של מכבי, הגב' מירי מלכה, שהרחיבה על תנופת ההתרחבות של מכבי ברחובות בכלל ובשכונות החרדיות בפרט, כשהיא מבטיחה כי מכבי תמשיך להעמיק את שיתופי הפעולה לקידום בריאות הציבור עם כלל מוסדות החינוך החרדי בעיר.

    מנהל רשת הגנים ברחובות, הרב אפרים בן גד, הודה למכבי שירותי בריאות, למנהל המרחב מר יותם ברניס ולמנהל המגזרים במחוז הדרום הרב אריה קלין על ההשקעה הרבה בקידום הבריאות והתאמת השירותים עבור המגזר החרדי והקהילה ברחובות, כשלצורך כך מונו גם מתאמי קשרי קהילה בעיר. כן הוא העניק תעודות הוקרה למנהל המגזרים במחוז הרב אריה קליין ולמתאמי קשרי הקהילה של מכבי בעיר, הרב יצחק שפיצר והרב אריה ליפסקר.

    למכבי שירותי בריאות פריסת שירותים נרחבת ברחובות, בהם המרכז הרפואי 'מכבי מזרח', השוכן בדרך ירושלים 15, סמוך לריכוזים החרדיים וקריית קרעטשניף ברחובות ובו ניתנים מכלול שירותים רפואיים מתקדמים. לצד זאת למכבי הסכמי שיתוף פעולה לרווחת חברי מכבי בעיר.

    בשנה האחרונה מובילה מכבי שירותי בריאות מהפכה משמעותית בכל הקשור לשירותי הרפואה המובילים ברחובות בכלל ובשכונות החרדיות בפרט. מכבי, מצידה, ממשיכה כל העת בעיבוי שיתוף הפעולה עם רבני הקהילות שליט"א ונציגי הציבור בעיר, כאשר בין היתר הקימה את 'ועד הקהילות' והנהלת מכבי ביקרה במעונם של כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף שליט"א, ראש ישיבת 'מאור התלמוד' הגרא"י קוק שליט"א ורבני הקהילות בעיר. בעיר פועלים מתאמי קשרי הקהילה הרב יצחק שפיצר והרב אריה ליפסקר, והשקעת מכבי בעיר ניכרת היטב גם בנתוני המעברים בין קופות החולים בהן מובילה מכבי בשכונות החרדיות בעיר.

    ליאת שי, מנהלת התפעול במחוז הדרום של מכבי שירותי בריאות: "אנו רואים חשיבות רבה בקידום והטמעת אורח חיים בריא בקהילה. מכבי שמחה להיות שותפה למיזמים רבים ופועלת כל העת להנגיש את המידע ופרויקטים בתחום עבור הציבור. אנו פועלים כל העת על מנת להרחיב ולהנגיש את השירותים הרפואיים המתקדמים לחברי מכבי ברחובות, כאשר גם בעתיד אנחנו מתכננים צעדים משמעותיים לקידום מהפכת רפואת הציבור בעיר ובהלימה תרבותית מלאה, תוך שיתוף אישי הציבור ומובילי הדעה בקרב הציבור החרדי בעיר".

    מרכז 'תחילה' למשפחות וצעירים חרדים בעיריית ירושלים קיים ערב ייחודי לאימהות בעקבות אתגרי התקופה. הכנס, שהתקיים בשיתוף מכבי שירותי בריאות, העניק כלים מקצועיים להתמודדות ושיח עם ילדים נוכח אירועי התקופה האחרונה. במהלך הערב התקיימה הרצאתו של הסופר והיועץ הרב חיים ולדר בנושא העצמה ויכולת התמודדות, וכן הרצאה של ד"ר איריס כהן יבין, פסיכיאטרית ילדים ונוער במכבי שירותי בריאות, שעסקה בזיהוי סימני מצוקה ומתן כלים לשיח עם ילדים. הכינוס רשם הצלחה גדולה עם השתתפותן של מאות נשים מירושלים והסביבה.

    בשיתוף מכבי שירותי בריאות התקיים כינוס מיוחד לנשות ירושלים – אימהות לילדים בגיל צעירים, שעסק במתן כלים והעצמה מול אתגרי התקופה האחרונה שכללה התמודדות עם נגיף הקורונה, סבב לחימה מתוח בדרום ואסונות בקהילה. הערב התקיים בהשתתפות מנהלת מרפאה לבריאות הנפש לילדים ונוער במכבי שירותי בריאות ד"ר איריס כהן יבין, וכן בהשתתפות הסופר והיועץ הרב חיים ולדר, שסיפק מבט ייחודי לנפש הילד והעניק את האפשרות לאימהות להפנות שאלות במסגרת הפאנל המיוחד.

    בכנס השתתפו גם סגן רה"ע ירושלים הרב אברהם בצלאל, חבר מועצת עיריית ירושלים ומחזיק תיק הרווחה הרב אלחנן גרוסבוים, מנכ"ל רשות הצעירים בעיריית ירושלים שלמה לוי, מנהל המרכז הרפואי של מכבי ברוממה ר' יצחק קליין, מנהלת סניף מכבי ברמת שלמה גב' דבורה מילר, וכן מתאמות קשרי הקהילה גב' חיה פרוש וגב' מרים פעקעטע. מנהל השיווק למגזר החרדי במכבי, ר' משה שלזינגר, נשא דברים על החזרה לשגרה הבריאה, הדגיש את המחויבות של מכבי לשירות אישי ברוממה והודה למשתתפות.

    הרצאתו של הרב חיים ולדר עסקה בבניית אישיות מושלמת לילדינו, העצמה ויכולת התמודדות עם קשיים, חרדות ואירועים בלתי צפויים. במהלך הערב הוצגו בפני הנשים כלים מקצועיים, רפואיים ורגשיים, להתמודדות עם שאלות של ילדים צעירים ומצוקות רגשיות שעשויות להתפתח אצלם בעקבות האתגרים האחרונים שעברו על הילדים והנוער בישראל.

    הרצאה נוספת התקיימה בנושא זיהוי סימני מצוקה בקרב ילדים ובני נוער, וכן סיפקה כלים פרקטיים לשיח עם הילדים. את ההרצאה מסרה ד"ר איריס כהן יבין, המשמשת כפסיכיאטרית ומנהלת מרפאה לבריאות הנפש לילדים ונוער במכבי.

    במהלך הערב נשאה דברים אלמנת הרב יהודה לייב רובין ז"ל, שנספה באסון מירון כשהוא בן 27 בלבד. היא אמרה דברי חיזוק לאימהות ודיברה על ההתמודדות האישית עם האובדן.

    שיתוף הפעולה עם מרכז 'תחילה' בעיריית ירושלים נובע מתוך הצורך שהתעורר בעקבות האירועים האחרונים הן בזירה הבריאותית והן בזירה הביטחונית. האירועים האחרונים הקרינו על אלפי אנשים בישראל, ועל כן מכבי נרתמה לקחת חלק פעיל בעשייה שתקדם מטרות בריאות הנפש ותספק כלים מקצועיים להורים החווים התמודדות עם ילדיהם.

    לדברי הנהלת המרחב במכבי שירותי בריאות, קיום הכינוס המועיל לאימהות הינו נדבך נוסף במכלול השירותים של מכבי המספקת מעטפת שלימה לחבריה בכל גיל ובכל מצב רפואי. "כקופה מובילה, אנו מעוניינים לקדם את בריאות הציבור בכלל ובריאות חברינו בפרט במכלול תחומי הרפואה. מפגש זה ממשיך את עקרונות העמקת כנסי הבריאות בקהילה והקשר עם הקהילה החרדית שאנו יוזמים ומפתחים כל העת במטרה להוביל את שירותי הבריאות תוך הלימה תרבותית מיטבית".

     



    0 תגובות